dimecres, 10 de març del 2010

Una vivència durant la nevada




Dia de neu, avís meteorològic, no obstant la majoria de nosaltres anem a treballar com de costum. Arribo a Lloret de Mar, la nevada ja és intensa, però es pot conduir, a les 13:30 hores vaig direcció Palamós i un Mosso em diu que la carretera està tallada, que provi per Tordera. Torno direcció Blanes, la neu cada vegada és més intensa i es va acumulant a la carretera. Agafo el desviament de Girona per anar cap a Tordera, cada cop pinta pitjor, la neu ja té un gruix important, hi ha retenció, es veu passar algun cotxe patrulla i una ambulància, i segueixo amb el meu recorregut. Torno a estar parat, quan hem d'avançar el cotxe patina, per tant decideixo posar les cadenes. La decisió ha estat encertada, puc avançar enmig de vehicles parats, algun fora la carretera, que no poden continuar. Camions i cotxes estan bloquejant la carretera, però aconsegueixo anar fent via. Arribo a la carretera que enllaça amb la sortida de la A7 a l'alçada de Vidreres, penso que ara tot anirà millor, però és justament al contrari, puc continuar en solitari fins trobar una llarga cua de cotxes, a la que em veig obligat a afegir-me. No tinc cobertura de mòbil, tot i tenir servei amb dues companyies, tant Movistar com Orange, i sols puc sintonitzar AM a la ràdio. Parlen de complicacions a Girona, i de 10.000 abonats de Fecsa Endesa sense llum, entre ells suposo deuen estar els repetidors de ràdio locals. Passen dos llevaneus, però no avancem, i espero al cotxe sense opcions a gaire més mentre van passant les hores. Ara ja són les 20.00 hores, i porto aquí des de les 15 hores, la cua de cotxes darrera meu és enorme, i seguim atrapats a la nostre sort. A la radio, no informen sobre l'estat de les carreteres locals, ni com procedir, ni que fer, es prou evident l'incapacitat de les autoritats per abordar un problema com aquest. Personalment, el que més em neguiteja és no poder dir a la meva dona, embarassada, que estic be, de ben segur que estarà patint. Passats uns minuts arriba un cotxe dels mossos en direcció contraria, informen que vindrà un llevaneus, això a les 20:15 hores, si be passades les 21:00 hores estem al mateix punt, parats i esperant. Ara són les 21:32, a parat de nevar, sembla que la solució de les autoritats passa per que la neu es desfaci per ella sola, segueixo aturat a la cua. Un conductor intenta anar en sentit contrari, comenta que la carretera és transitable amb cadenes però està bloquejada de cotxes, començo a pensar seriosament que hauré de fer nit aquí. A les 22:10 un tractor fa d'improvisada llevaneus i seguit d'un cotxe dels mossos va obrint pas en sentit contrari, nosaltres seguim aturats, els mossos no fan cas dels nostres crits, i no tenim cap mena de notícies sobre si sortirem d'aquí aquesta nit. Tampoc es preocupen si en tota aquesta cua hi ha algú amb algun problema. A les 22_22 passa una màquina llevaneus amb un cotxe patrulla es van obrin camí poc a poc, comencem a avançar, els espavilats passan davant sense respectar cua, com als super quan obren una caixa. Entre cotxes lliscant i camions a les voreres vaig seguint el meu trajecte. Al arribar a la sortida de Sant Feliu em fan desviar per Castell d'Aro, aquí tot està a fosques, arbres caiguts, i la carretera en un estat lamentable, obliga a conduir amb extrema precaució. Algun cotxe passa de tant en tant, la majoria patrulles de la policia local. Al arribar a Platja d'Aro el paisatge és irreconeixible, més arbres caiguts, un sol carril habilitat, vaig deixant cotxes tirats a banda i banda, també es veu algun vehicle sota els arbres caiguts. El punt pitjor és la baixada de Torre Valentina, ens trobem mitra dotzena de cotxes, i costa poder agafar la corba sense donar un cop als que estan aturats al costat, ja que el cotxe tot i tenir cadenes patina i s'en va de darrere. Per fi arribo a Palamós, tot a fosques, son les 02:30 hores, fi que trajecte i inici de tres dies sense llum ni servei d'Orange.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada