dimecres, 9 de març del 2011

Limitació a 110 Km/h

Sembla una broma de mal gust. Tenim la majoria de les carreteres en obres, moltes de les quals paralitzades per la reducció en inversions. Les nostres autopistes son cares i les carreteres son insuficients per la cantitat de tràfic que es genera. Reduir la velocitat vol dir augmentar el temps dels desplaçaments i gastar més benzina, el cost de la qual puja tant sovint que ja ha deixat de ser noticia. Circular a 120 Km/h ja estava limitat a autopistes i en determinats moments, però calia seguir col•lapsant el transport, no fos cas que els professionals que hem de moure'ns pel país ens en sortíssim.

En el meu cas, posaré exemples de la darrera setmana.
-entrada a Barcelona per la Ronda de d'alt, retencions continues, més de 60 minuts de l'entrada de la ciutat al Vall d'Hebron.
-entrada a Barcelona per la A2, el col•lapse de sempre, hi ha sortides amb cues quilomètriques, que per ser diàries, no deixen de sorprendre, com ara l'enllaç a la Ronda de d'alt, a Cornellà, a Sant Boi, etc.
-trajecte de Barcelona a Girona per la A7, ens tenen més de 15 minuts aturats en l'autopista per obres.
-entrada a Lloret de Mar, més de 60 minuts aturats per creuar un carrer degut a les Carnestoltes, gràcies a la inestimable col•laboració de la policia local.

Segur que la llista es pot estendre molt més, i cadascú podria parlar de les seves pròpies vivències. No hi ha discussió en el fet de que gastem més benzina en un hora de cua ( a més de paciència i temps ), que reduint 10 km/h la velocitat en autopistes, moltes de les quals ja no permeten córrer en molts dels seus trajectes per raons varies (densitat de tràfic, peatges, obres,...).

Si l'estalvi energètic del país ha de produir-se per mesures com aquesta, no crec que guanyem res, al contrari, l'únic que aconseguim és constatar la mediocritat política del moment per afrontar els reptes de país.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada