dilluns, 14 de novembre del 2011

L’Estat de les infraestructures

Hem viscut anys d’un fort creixement econòmic, el que ha provocat que l’Estat Espanyol hagi invertit en infraestructures, posem alguns exemples:

-         Espanya té 15.000 kilòmetres d’autopistes i autovies, sols superats per Xina i Estats Units.
-         Tenim 49 aeroports (47 gestionats per Aena), el 80% deficitaris, Alemanya en té 18.
-         16 passatgers diaris en l’aeroport de Vitoria, i 21 en el d’Albacete. El de Ciudad Real està per tancar.
-         El port de Laredo va costar 64 milions d’euros, però està vuit.
-         AVE de Albacete té 16 passatgers al dia, Guadalajara 19, costen 18.000 € diaris cadascun. El de Requena (Valencia) té 50 al dia, i va costar  12 milions d’euros.
-         Antequera (Malaga) té una estació d’AVE, i s’està construint una segona.

A Catalunya en canvi, la inversió ha estat sota mínims, no podem parlar de carreteres, ni d’AVE, ni ports ni res que se li sembli. Autopistes cares plenes de peatges, i com no paguem prou, les omplen de radars. Transport ferroviari amb catenàries de la guerra civil, insuficient ja no sols per les mercaderies, sinó pel transport de la gent, els pobres que intenten anar al treball en tren han de patir contínuament retards per avaries i incidències varies. Els vols internacionals obliguen a enllaçar amb Madrid.

Rubalcaba serà millor que Rajoy? El més trist és tenir que escollir a nivell estatal entre dos presidents pèssimaments valorats ( Rajoy té una valoració de 4,6 vs 4,4 de Rubalcaba) que porten Espanya a la ruïna, i a Catalunya al tercer mon.

2 comentaris:

  1. Durán Lleida 4'1. Quan no interessa omitim.

    ResponElimina
  2. Juli et recomano que llegeixis amb atenció abans de fer comentaris. Tothom a l'Estat sap que només hi ha dos candidats amb opcions a assolir la presidència de l'Estat, Rubalcaba i Rajoy. Deus ser la única persona en creure que Duran pot ser president, cosa que és impossible ja que sols el poden votar a Catalunya.

    ResponElimina