diumenge, 8 de gener del 2012

Networking


El Networking és una disciplina estratègica per crear una xarxa de contactes professionals. Es tracta de disposar d’una xarxa de contactes treballada i potenciada, creant una relació de confiança que afavoreixi les relacions de negocis, per tant es requereix temps, esforç, dedicació però sobretot s’ha de correspondre, ser honest, transmetre que podem aportar i complir els compromisos adoptats. Si be la credibilitat és el pilar de tota relació de negocis, en Networking assoleix un paper determinant. La clau del Networking és aconseguir establir relacions que siguin profitoses per totes les parts. 

Hi ha plataformes de Networking que utilitzen les noves tecnologies, com internet, però no és un requerit imprescindible, hi ha d’altres associacions que fan trobades periòdiques per relacionar i donar a conèixer els seus membres dins i fora de la comunitat, afavorint els negocis.  Per exemple, si anem en nom d’una associació a parlar amb un alt càrrec polític, tindrem més oportunitats de fer negocis o exposar les nostre idees, preocupacions o inquietuds, tant a títol personal com sectorial.

Existeix la teoria dels 6 graus, per la qual podem contactar amb qualsevol persona a través de 6 graus o nivells de contactes. Segons aquesta teoria, tots estem inter-relacionats, hi ha persones que funcionen com connectors, les quals directa o indirectament aconsegueixen tenir contacte amb un gran nombre de persones. 

Hi ha associacions de Networking específiques per sectors, com ara Tertúlia Digital, adreçada a les noves tecnologies, o exclusives per aquells amb poder de decisió a les empreses, com ACEDE ( Associació Catalana d’Executius, Directius i Empresaris ). Hi ha d’altres obertes a qualsevol que tingui interès en fer negocis, ja sigui com empresari, directiu, executiu o senzillament a títol personal per aconseguir oportunitats laborals, com 6graus.net, Xing, Barcelona Breakfast, LinkedIn,… i també es fan trobades esporàdiques organitzades per entitats per donar a conèixer el Networking, com ara les que organitza la UOC a nivell territorial,  en el cas de Girona s’encarrega la Comissió de seu de Salt.

El primer que hem de tenir preparat per entrar en una associació de Networking és com ens presentarem, si és a títol personal o d’una empresa, que podem oferir, i que demanem. És molt important entrar amb una predisposició de participar, comunicar i donar resposta a qualsevol altre membre, i complir les expectatives d’allò que hem oferit. Resulta imprescindible tenir targetes de visita, i en cas de ser xarxes virtuals, pujar fotografia i tenir un perfil actualitzat i detallat. A partir d’aquest punt, cal organitzar els contactes, respondre ràpidament a qualsevol sol•licitud, saber presentar el que som, fem i volem en 2 minuts, perquè la gent ens conegui, ser participatiu, comunicador i responsable per aconseguir reputació i ser una referència en el nostre àmbit dins l’associació.

És important tenir clar que l’objectiu de les xarxes de Networking és l’activitat professional, per tant, en les nostres presentacions, no comentarem aficions, esports, idees polítiques, religioses, sinó que ens centrarem en definir la nostre activitat professional, les nostres capacitats, formació, clients i fets que ens defineixen i diferèncien de la competència. El tracte amb la resta d’associats també s’ha de centrar el màxim posible en un àmbit de negocis. L’aplicació de Networking a internet a fet desenvolupar les anomenades xarxes socials, com twitter, facebook, que en aquest cas van adreçades a fer amistats i compartir idees i experiències.


Publicat a la revista AQUAE decembre 2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada