divendres, 23 de maig del 2014

Contact Centers, l’evolució dels Call Centers

Un Contact Center és el resultat de l’evolució del concepte de Call Center, es tracte d’integrar en el nostre SI totes les comunicacions de l’empresa. Un Contact Center integra trucades telefòniques tant entrants com sortints, correus electrònics, documents i la informació del nostre SI tant de gestió com de producció.
Per explotar les possibilitats d’un Contact Center cal conèixer l’empresa, el seu SI i redissenyar tant el flux d’informació com les funcions de cada treballador. Podem adquirir sistemes de Contact Center, però si realment volem explotar el seu potencial caldrà un disseny i implementació fet a mida.
Al integrar documents, trucades i correus electrònics ens permet ràpida i còmodament tenir tota la informació actualitzada de clients i proveïdors, el que es tradueix en estalvi de temps en la gestió, millora dels nostres serveis, de la nostra imatge i de l’atenció al client. La millora de la gestió també permet optimitzar la producció.
Imaginem un client que truca a la nostra empresa, l’operadora rep per pantalla, gràcies a identificar el número telefònic entrant en la nostra base de dades, la informació del client, el seu estat de comptes, les trucades rebudes i emeses, l’històric d’incidències i comandes. El resultat és que al despenjar podem saludar al client pel seu nom , deduir perquè truca i guanyar temps en resoldre qualsevol plantejament que ens faci el nostre client.
Un Contact Center permet establir sistemes de qualitat i atenció al client sense precedents, i marcar les pautes d’actuació comercial. Davant qualsevol contacte dels nostres clients o proveïdors, podem consultar tot l’històric de les comunicacions amb el client, el seu estat comptable com ara facturació, impagats, incidències, i veure les persones implicades i les seves accions fins al moment.
Un Contact Center també permet temporitzar comunicacions tant automatitzades com personalitzades via correu electrònic, SMS, correu ordinari o per telèfon, que permetran la fidelització del client i particularitzar campanyes de màrqueting directe.
L’equip comercial pot accedir a dades que normalment no es registren dins una empresa, com a resultat podrà personalitzar campanyes en funció de paràmetres com ara situació geogràfica dels clients, quantitats facturades, productes adquirits, periodicitat en les compres, antiguitat com client, o qualsevol altra informació que considerem rellevant per la campanya de vendes.
També permet fidelitzar clients, detectant quan fa que no hem contactat amb un client, la seva darrera compra, la xifra de facturació, l’evolució de les vendes, les preferències de compres o les incidències.
És fonamental dissenyar correctament la manera de comunicar-se amb els clients, la finalitat que desitgem en cada acció, el contingut, periodicitat i les persones de la nostra empresa implicades en cada moment, i establir mecanismes de control que garanteixin la implementació del nostre disseny i permetin analitzar els resultats obtinguts.
Malauradament, la majoria de projectes de Contact Center estan mal implementats, no cal comentar exemples, tots els hem viscut. Alguns exemples representatius:
-          Fer identificar a un client i que repeteixi diverses vegades el motiu d’una trucada a diversos interlocutors.
-          No donar resposta a temps als clients.
-          No solucionar adequadament les necessitats dels clients.
-          No rebre avisos de confirmació de comandes, entregues, comunicacions, i per tant, tenir el dubte de l’estat de les diverses accions amb l’empresa.
-          Haver d’esperar a parlar amb una operadora.
-          No rebre un tracte personalitzat.
-          No disposar d’informació de productes i serveis adients al nostre perfil de client.
-          No rebre notícies que ens informin de l’actualitat de l’empresa.
-          Tenir una sensació de frustració al intentar resoldre problemes o donar de baixa serveis.
Un client ben tractat és una font d’ingressos, un client molest no tan sols ens facturarà menys, sinó que ens farà perdre mercat, incidint negativament a la resta de clients actuals o potencials.

Publicat a la revista AQUAE maig 2014, Caldes de Malavella
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada