dimarts, 18 de juny del 2013

Sofia Lamblin de Cavalls de Malavella

La Sofia i el Jordi son un exemple d’emprenedoria a Caldes de Malavella, representen una aposta per mantenir el patrimoni i per fer del treball l’exponent dels seus ideals, basats en el respecte als animals i el contacte amb la natura com fonts de creixement personal.




Per qui no et coneix, fes-nos una introducció

Vaig nàixer a Paris, als 14 anys vaig anar a viure a Sitges amb la mare, al cap d’un temps la mare es va traslladar a Madrid, i jo vaig anar a Normandia per ampliar la meva formació en el mon de la equitació. Soc parella de Jordi Martínez Solés, motiu pel que vaig venir de França. Tenim 10 hectàrees de nogueres, la idea és mantenir la masia que el Jordi ha heretat de la família i engegar el projecte dels cavalls.

Quin és el vostre projecte?

Estem enfocats en creixement personal, els cavalls tenen molt per ensenyar-nos, per exemple a ser pacients, humils. Quan tens pressa els cavalls fan tot molt més lent. No utilitzem ferros a la boca ni als peus, al deixar els ferros deixes d’utilitzar el dolor com mitjà de manipulació, es tracte de trobar la col·laboració del cavall, és tot un mon per descobrir.

El nostre objectiu és que les persones puguin comunicar-se amb els cavalls com a requisit abans d’aprendre a muntar. Quan pensem en cavalls, cal diferenciar si anem a buscar el contacte amb el cavall o a muntar. Estic recuperant gent que venen d’hipiques tradicionals que no saben fer moltes coses, com netejar els peus als cavalls.

La idea del projecte queda reflectida en la web, el preu de muntar és més car que la resta d’activitats, ho fem expressament per evitar que vinguin sols per muntar. A través del coaching amb cavalls estem tinguen molt bons resultats per treballar a nivell personal i en grup, aprenem coses com el rol que exercitem cadascú de nosaltres en les activitats en grup.

Com és que vas decidir marxar a França?

Vaig iniciar la meva professionalització a Sitges, però va arribar un punt que vaig trobar esgotades les propostes formatives, fluixes a nivell pedagògic. Les meves classes a França han estat molt diferents, vaig fer dos anys de monitora i de guia de turisme eqüestre. L’Estat em va donar facilitats i una beca, una formació sòlida amb bones bases. A França la pràctica de la equitació està més diversificada, ensenyen més doma i salt. A fora es fan disciplines de ruta des de fa 10 anys, com raid i trec, aquí tot just comencen.

A França vaig descobrir la pedagogia activa i la capacitat d’anàlisi. La formació en turisme eqüestre combina monitor en pistes,  trec i portar gent a voltar, pots  validar galops de l’1 al 8. Aprens a cosir el cuir, les ferradures, la alimentació que necessiten els cavalls i tot el necessari per treballar amb seguretat i tractar la gent en funció de les seves edats i en l’aprenentatge psicomotriu en funció de la edat.

Descriu les vostres activitats

El nostre objectiu és canviar les consciències. Oferim una experiència en mig de la natura, a nivell individual, amb els cavalls i amb el grup. El contacte amb la natura sempre és positiu, el necessitem. Fem activitats i jocs molt divertits. Lo important és que els cavalls es sentin segurs, tranquils, així son ells mateixos. Tots aprenem, els clients, els cavalls i jo mateixa. Col·laborem amb una psicòloga de Madrid que fa coaching amb els cavalls.

Ha vingut gent de Girona o dels voltants com  Blanes. Tenim un grup de nens que venen cada setmana, fem un projecte audiovisual per promoure el benestar dels cavalls i dels animals en general.

Amb la crisi hi ha cavalls abandonats i malnodrits, estem contactant gent que no pot mantenir el cavall amb aquells qui volen tenir el seu propi cavall. Tenim 4 cavalls propis i d’altres del Pirineu, col·laborem per ajudar al poni asturcon, un tipus de cavall amb perill d’extinció, tenim exemplars per veure si els podem vendre.

El projecte és viable econòmicament?

No hem volgut rebre ajuts econòmics per no dependre de ningú, la inversió principal a la que hem tingut que fer front han estat els tancats. El primer any ha estat deficitari, el segon va una mica millor, però si haguéssim de pagar lloguer seria inviable.

Quin és el tracte de l’Administració

En l’Administració es parla molt d’emprenedoria, però a la pràctica calen més ajuts. S’ha afavorir més activament a l’emprenedor afavorint tràmits, i evitant la despesa i el temps que cal invertir actualment per iniciar una activitat empresarial.

El Jordi porta 12 anys aquí, sempre ha trobat traves, la promoció empresarial en el cas concret de Caldes és complicada.

Donada la nostre filosofia, vaig donar-me a conèixer als instituts de Caldes, però els vaig veure tancats, van dir que els nens no volien, que estan passotes, i afectats per la crisi, però no vaig poder parlar directament amb ells.

Hem rebut bon tracte de l’oficina de turisme de Caldes, van proposar que anéssim al mercat.  Hi ha un altre hípica a Caldes que s’ha creat més o menys al mateix temps, fa uns dos anys, hi van dos diumenges al mes, però nosaltres fem activitats els caps de setmana i no ens ha estat possible participar.

Com us promocioneu

La nostre principal via de promoció és Internet i el boca orella dels nostres clients. La web,  bloc i facebook son els nostres principals mitjans de promoció, son mitjans gratuïts si be has de dedicar força temps. També he fet flyers al Eco si de Girona i a Biocultura de Barcelona, però no han tingut gaire resposta.

En la nostre experiència, Internet és el mitjà més eficaç, sobretot la web. El manteniment de la web requereix canviar continguts contínuament, modificar les paraules clau per afavorir la recerca en buscadors, especialment en google. També procurem ser molt actius en facebook. Convidem a tothom a entrar al nostre web on podran veure reflectida la nostre filosofia http://cavallsdemalavella.jimdo.com/

Publicat a l’AQUAE Caldes de Malavella juny 2013 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada