Tenir que circular per l’Eix transversal per treball és una
experiència digne de comentar. Degut a les obres de desdoblament, obliguen a
fer fins a quatre paredes per deixar pas alternatiu als vehicles que van en
circulació contraria, però el pitjor de tot és la gran quantitat de tràfic
pesant, unit a la impossibilitat de fer avançaments, el que obliga a fer gairebé
tot el trajecte a 40 km/h ,
el que no impedeix la proliferació de radars en tot el trajecte.
Les obres de desdoblament fan que l’estat de l’asfalt sigui
lamentable, les senyalitzacions perilloses, i durant tot el trajecte trobem
persones sense capacitació ni senyals reglades regulant el tràfic, substituïts
en alguns trams per ninots amb una banderola, el que permet als efectius de la
policia poder centrar-se a multar. Si no calen policies per regular el tràfic,
com posa de manifest l’Eix, podríem estalviar molts diners dels contribuents
col·locant ninots per tot el País.
Potser cal desdoblar un Eix que apenes té uns anys de la
seva inauguració, però el menyspreu als conductors que utilitzen l’Eix a diari
no hauria de caure en l’oblit, algú s’ho hauria de fer mirar. L’analogia amb la
situació del País, les reformes anunciades com necessàries i el calvari al que
estem sotmesos la classe mitjana convida a reflexionar. D’entrada, em pregunto
si calia una obra faraònica com el desdoblament de l’Eix, enlloc de multiplicar
les zones d’avançament, el que evitaria tenir que fer túnels i ampliacions en
les zones més costoses del projecte, i hauria permès fer els trams de manera
esglaonada, evitant les actuals molèsties que he relacionat anteriorment.
Hola,
ResponEliminaUso regularment aquesta via per anar de Girona a les comarques de Lleida, crec que la solució hauria estat construir l'eix, des de bon principi, amb dos carrils per sentit, això no va poder ser gràcies a la ineptitud del conseller que hi havia en aquell moment, el qual creia que hi hauria un volum de tràfic molt baix, cosa que no ha passat. És patètic com sesta gestionant el tràfic durant les obres, tal com has dit hi ha uns quants ninots que indiquen que afluixis la velocitat. Abans, tal com estava l'eix, es podia fer el recorregut a uns 110 km/h de mitjana, tot adelantant els camions en les zones delimitades i tardaves una hora i tres quarts mes o menys, ara amb les obres en tardes entre dos i mitja i tres. Però crec que el desdoblament serà molt beneficiós, en el sentit de que es guanyarà molt de temps, segurament es podrà fer tot el recorregut en hora i mitja, i no caldrà passar per Barcelona per anar per exemple a Saragossa o Madrid.
Completament d'acord Eudald, el desdoblament és necessari, però no tenen en compte els usuaris, com és habitual en les obres que realitzen en aquest País. Precisament si algú creu en la seva necessitat, i per tant destinen els recursos per dur a terme el desdoblament, haurien de tenir més sensibilitat per garantir el tràfic durant l'execució de l'obra.
ResponEliminaSegurament els que han decidit desdoblar l'eix no hi passen mai i els importa ven poc garantir la seguretat del tràfic, per estalviar despeses han permès el pas de camions durant les obres, això fa que els cotxes circulin lentament, això sumat als ninots i als forats que hi ha a l'altura de la Pascual de Vic ja deu ser suficient. La veritat és que tal com està ara és una carretera molt perillosa, és estrany que la sinistralitat estigui sent molt baixa, de moment, es clar, encara queda molt, però crec que per abans de finals d'any almenys hauran acabat algun tram.
ResponEliminaHola! He de viatjar de Girona a Lleida aquest proper dissabte i em preguntava si podrieu aconsellar-me si puc agafar l'eix o és millor que vagi per l'AP7?
ResponEliminaMolt més ràpid i segur per l'AP7
Elimina