dimarts, 10 d’abril del 2012

Entrevista a Marcos Marín


Entrevista a Marcos Marín
Director de l’Hotel Balneari Vichy Catalan
Per Oscar Planes
Publicat a la revista AQUAE març 2012

El Balneari-hotel Vichy Catalan és una de les empreses més emblemàtiques de Caldes de Malavella, tant per la força comercial del grup Vichy Catalan, com per la seva ubicació, extensió i majestuositat de l’edifici.

Marcos Marín és diplomat en Turisme, ha treballat en diversos hotels independents de Barcelona, ha viatjat per Austràlia, el sud-est asiàtic i per Europa, va treballar durant 8 anys a la cadena hotelera H10 destinat a diversos indrets del territori de l'Estat com les Canàries, Balears, Costa Daurada… i fa dos anys que és Director del Balneari Vichy Catalan.

Faci’ns una presentació
El Balneari pertany al grup Vichy Catalan, amb seu a Barcelona, que té plantes embotelladores, l’Hotel Balneari Vichy Catalan i part de l’Hotel Meliá de Caldes de Malavella. L'organització de l’Hotel Balneari és departamental però es transmet al personal una visió transversal, de forma que el client tingui la sensació de sentir-se com a casa seva. Estem associats a l’Associació de Balnearis de Catalunya.

Cada balneari es  distingeix per les propietats de les aigües termals. El doctor Modest Furest, a finals del segle XIX, va veure possibilitats de negoci al voltant de les aigües amb propietats curatives i cap a finals del Segle XlX va fundar el Balneari. L'establiment ha estat un dels més importants d’Espanya juntament amb la Toja i durant el segle XX va passar per diferents cicles sempre de la mà de la marca Vichy Catalan. Durant la Guerra Civil va ser un hospital de campanya. La façana és d’estil neo-mudèjar i l’interior és una mostra del modernisme català, amb espais amplis i molta llum, fanals forjats i vitralls treballats.

Parli’ns del clients
El ventall de clients és molt ampli: des de parelles joves de 20 anys que volen escapar-se un cap de setmana, parelles de 30 anys que vénen amb els nens, parelles de 40 que volen agafar-se un cap de setmana per relaxar-se i, òbviament, gent gran que disposa de més temps, i són els que s'hi estan de dilluns a divendres. També tenim clients d’empresa, als qui oferim els nostres salons de convencions nous a part de gaudir de les aigües termals i la gastronomia. Un altre tipus de clients són els que organitzen celebracions i també grups d’oci que troben una zona exterior àmplia on aparcar i gaudir de l’aire lliure a més dels serveis que ja he comentat.

Parlant amb col·legues de la professió de balnearis, m’han corroborat la visió de canvi en les famílies que abans venien per tractaments amb les aigües i avui en dia vénen més per la vessant lúdica, a gaudir d’un entorn ampli, tranquil, amb el valor afegit de les aigües.

Com els està afectant la crisi
La crisi ens afecta en l'assistència de clients i en la seva despesa. Una part important dels nostres clients són empreses que fan convencions i abans demanaven més serveis dels que demanen actualment. També ha baixat el número d’actes socials com casaments o comunions. Tenim clients que juguen a Golf, i, ja sigui perquè volen gaudir del balneari o del restaurant, o bé per tractaments per dolències pròpies d’aquest esport, vénen a fer-se massatges o a gaudir de banys amb aigües termals.

Com promouen el Balneari?
La publicitat la basem en l’enviament d’ofertes per correu electrònic als nostres clients i en cartells publicitaris. Properament iniciarem una campanya a ràdio i premsa. El 90% dels nostres clients són de l'Estat, dels quals el 80% de Catalunya. L’aeroport i el camp de golf ens faciliten l’arribada de clients estrangers. La gent del Poble de Caldes té preus especial, a part de poder gaudir de les nostres ofertes.

La imatge del Balneari és important, l’any passat vam fer remodelacions: vam pintar les zones nobles i ara estem canviant els banys de l’hotel.

Parli’ns del Balneari i la gent de Caldes
M’agradaria que la gent de Caldes gaudís més de les nostres instal·lacions, de banyar-se a la piscina, les aigües termals i la gastronomia. Encara no estem tant connectats com hauríem d'estar amb la gent del poble. Abans els balnearis eren llocs exclusius però actualment el Balneari Vichy Catlana és un centre de portes obertes per a tothom. Hem posat uns preus assequibles d'acord amb aquesta filosofia.

Hem cedit la pista de tennis als nens d'escoles de Caldes, participem en festes com la Fira de l’aigua, hem col·laborat amb l’Ajuntament al Nadal prestant mobiliari... Pensem que és important que la gent de Caldes senti el Balneari com a casa seva.

Quin missatge vol fer arribar a les institucions?
Cal fer èmfasi en la promoció de Caldes, donar a conèixer els valors diferencials com les aigües termals, el camp de golf, la proximitat a la Costa Brava i el ben comunicat que està. Cal millorar l'N-II i les senyalitzacions per localitzar i potenciar Caldes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada