Entrevista a Marcos Marín
Director de l’Hotel Balneari Vichy Catalan
Per Oscar Planes
Publicat a la revista AQUAE març 2012
El
Balneari-hotel Vichy Catalan és una de les empreses més emblemàtiques de Caldes
de Malavella, tant per la força comercial del grup Vichy Catalan, com per la
seva ubicació, extensió i majestuositat de l’edifici.
Marcos Marín
és diplomat en Turisme, ha treballat en diversos hotels independents de
Barcelona, ha viatjat per Austràlia, el sud-est asiàtic i per Europa, va
treballar durant 8 anys a la cadena hotelera H10 destinat a diversos indrets
del territori de l'Estat com les Canàries, Balears, Costa Daurada… i fa dos
anys que és Director del Balneari Vichy Catalan.
Faci’ns una presentació
El Balneari
pertany al grup Vichy Catalan, amb seu a Barcelona, que té plantes embotelladores,
l’Hotel Balneari Vichy Catalan i part de l’Hotel Meliá de Caldes de Malavella.
L'organització de l’Hotel Balneari és departamental però es transmet al
personal una visió transversal, de forma que el client tingui la sensació de
sentir-se com a casa seva. Estem associats a l’Associació de Balnearis de
Catalunya.
Cada
balneari es distingeix per les
propietats de les aigües termals. El doctor Modest Furest, a finals del segle
XIX, va veure possibilitats de negoci al voltant de les aigües amb propietats
curatives i cap a finals del Segle XlX va fundar el Balneari. L'establiment ha
estat un dels més importants d’Espanya juntament amb la Toja i durant el segle
XX va passar per diferents cicles sempre de la mà de la marca Vichy Catalan.
Durant la Guerra Civil va ser un hospital de campanya. La façana és d’estil
neo-mudèjar i l’interior és una mostra del modernisme català, amb espais amplis
i molta llum, fanals forjats i vitralls treballats.
Parli’ns del clients
El ventall
de clients és molt ampli: des de parelles joves de 20 anys que volen escapar-se
un cap de setmana, parelles de 30 anys que vénen amb els nens, parelles de 40
que volen agafar-se un cap de setmana per relaxar-se i, òbviament, gent gran
que disposa de més temps, i són els que s'hi estan de dilluns a divendres.
També tenim clients d’empresa, als qui oferim els nostres salons de convencions
nous a part de gaudir de les aigües termals i la gastronomia. Un altre tipus de
clients són els que organitzen celebracions i també grups d’oci que troben una
zona exterior àmplia on aparcar i gaudir de l’aire lliure a més dels serveis
que ja he comentat.
Parlant amb
col·legues de la professió de balnearis, m’han corroborat la visió de canvi en
les famílies que abans venien per tractaments amb les aigües i avui en dia
vénen més per la vessant lúdica, a gaudir d’un entorn ampli, tranquil, amb el
valor afegit de les aigües.
Com els està afectant la crisi
La crisi ens
afecta en l'assistència de clients i en la seva despesa. Una part important
dels nostres clients són empreses que fan convencions i abans demanaven més
serveis dels que demanen actualment. També ha baixat el número d’actes socials
com casaments o comunions. Tenim clients que juguen a Golf, i, ja sigui perquè
volen gaudir del balneari o del restaurant, o bé per tractaments per dolències
pròpies d’aquest esport, vénen a fer-se massatges o a gaudir de banys amb
aigües termals.
Com promouen el Balneari?
La
publicitat la basem en l’enviament d’ofertes per correu electrònic als nostres
clients i en cartells publicitaris. Properament iniciarem una campanya a ràdio
i premsa. El 90% dels nostres clients són de l'Estat, dels quals el 80% de
Catalunya. L’aeroport i el camp de golf ens faciliten l’arribada de clients
estrangers. La gent del Poble de Caldes té preus especial, a part de poder
gaudir de les nostres ofertes.
La imatge
del Balneari és important, l’any passat vam fer remodelacions: vam pintar les
zones nobles i ara estem canviant els banys de l’hotel.
Parli’ns del Balneari i la gent de Caldes
M’agradaria
que la gent de Caldes gaudís més de les nostres instal·lacions, de banyar-se a
la piscina, les aigües termals i la gastronomia. Encara no estem tant
connectats com hauríem d'estar amb la gent del poble. Abans els balnearis eren
llocs exclusius però actualment el Balneari Vichy Catlana és un centre de
portes obertes per a tothom. Hem posat uns preus assequibles d'acord amb
aquesta filosofia.
Hem cedit la
pista de tennis als nens d'escoles de Caldes, participem en festes com la Fira
de l’aigua, hem col·laborat amb l’Ajuntament al Nadal prestant mobiliari...
Pensem que és important que la gent de Caldes senti el Balneari com a casa
seva.
Quin missatge vol fer arribar a les institucions?
Cal fer
èmfasi en la promoció de Caldes, donar a conèixer els valors diferencials com
les aigües termals, el camp de golf, la proximitat a la Costa Brava i el ben
comunicat que està. Cal millorar l'N-II i les senyalitzacions per localitzar i potenciar
Caldes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada